O persoana servila este aceea care face tot posibilul pentru a oferi satisfactie altora in schimbul sentimentelor de acceptare, nevoie, siguranta si conexiune.

Astfel de persoane adopta o atitudine prietenoasa si ajutatoare, marcata de dorinta reala de a crea armonie si de a evita conflictele.

Dezavantajul acestui tip de comportament amiabil si grijuliu este ca, de cele mai multe ori, le va induce celorlalti posibilitatea de a trece peste limite, le va permite sa ii controleze si sa ii priveasca de sus, sa ceara un tratament special si supunere din partea persoanei servile.

Motivul pentru care satisfacerea altora se incadreaza in categoria comportamentelor problematice este ca ar putea rani, constrange sau frustra persoana in cauza, sa o sufoce de autenticitate si sa ii impiedice dezvoltarea personala.

Binenteles, o fire empatica si saritoare sau un bun ascultator reprezinta calitati ce necesita respectul, afectiunea si apropiere din partea celor din jur.

Totusi, acest articol se va axa asupra impactului negativ ce survine asupra persoanelor care doresc sa multumeasca pe toata lumea – nu cu scopul de a le ridiculiza sau de a le condamna, ci de a le oferi posibilitatea de a-si schimba comportamentul si de a-si mari respectul de sine, increderea si candoarea.

Mai exact, iata cele 5 lucruri pe care ar trebui sa le minimizati pentru a invata sa fiti mai asertivi, mai autentici si mai respectati – fara sa pareti neaparat ingamfati.

1. Nu spuneti DA daca nu sunteti de acord.

Este in regula daca formati legaturi cu oamenii doar pentru ca s-a intamplat sa impartiti idei si opinii similare. Dar, cand va modificati propria opinie pentru a corespunde cu cea a altei persoane, incepeti sa va alterati credintele proprii prin minciuni.

Frica de a nu fi placuti pentru ca va sustineti parerile mai putin confortabile este un aspect pe care il puteti combate prin hotararea ca va veti apara propriul adevar – indiferent daca asta va face sa nu mai fiti placuti, sa fiti exclusi sau doar o lipsa de conexiune cu ceilalti oameni din jur. Amintiti-va: relatiile adevarate se construiesc prin autenticitate, nu prin faptul ca sunteti persoane amabile.

2. Nu incercati sa ii reparati pe cei din jur.

Preluarea responsabilitatii pentru starea proasta sau unele experiente dureroase ale altei persoane nu numai ca se transforma intr-o responsabilitate uriasa, dar nu ajuta cu nimic constructiv.

Cand cineva este morocanos, lasati-l sa fie cum doreste. Voi fiti politicosi. Aratati-i iubire si afectiune daca ii intelegeti supararea. Puneti-i intrebari, e in regula. Sustineti-l.

Dar, pentru numele lui Dumnezeu, nu incercati sa scoateti respectiva persoana din starea in care este doar pentru ca va simtiti inconfortabil sau pentru ca trebuie sa o salvati pentru a parea mai folositori in timpul contactului.

Concentrati-va pe voi insiva – la cum va simtiti in ziua respectiva, la cum va simtiti in preajma acelor persoane, la ce va doriti cu adevarat sa ii intrebati, etc. Este bine sa ascultati – daca aveti posibilitatea si nu va simtiti folositi sau acaparati. Dar, lasati-i pe ceilalti sa treaca peste orice au de trecut fara a deveni o ambulanta pentru ei.

Citeste continuarea articolului aici: 5 pasi pentru a nu mai fi genul de persoana care doreste sa multumeasca pe toata lumea